Opublikowano dnia 7 kwietnia 2025r.

Ogłoszenie nr 1/2025

Lokalna Grupa Działania „PRYM” działająca na terenie gmin: Aleksandrów Łódzki, Dalików, Konstantynów Łódzki, Parzęczew, Świnice Warckie, Uniejów, Wartkowice i Zgierz
w uzgodnieniu z Zarządem Województwa Łódzkiego

ogłasza nabór wniosków o wsparcie nr 1/2025 w zakresie POPRAWA DOSTĘPU DO MAŁEJ INFRASTRUKTURY PUBLICZNEJ

w ramach

Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent wdrażanie LSR

Przedsięwzięcie P.2.2 Nowoczesne cyrkularne wsie i miasteczka

 

Numer naboru wniosków (prezentowany w PUE): 408595

Podmiot właściwy w sprawie wyboru i oceny operacji: Lokalna Grupa Działania „PRYM”.

Podmiot właściwy w sprawie o przyznania i zawarcia umowy: Zarząd Województwa Łódzkiego.

Podmiot właściwy w sprawie wypłaty pomocy i obsługi systemu IT: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Przedmiot naboru wniosków o wsparcie: inwestycje, zagospodarowanie lub poprawa dostępności do infrastruktury publicznej, budowa lub modernizacja małej infrastruktury publicznej. Możliwe
są inwestycje w: świetlice, miejsca integracji, altany i boiska rekreacyjne, deptaki oraz wszelkie inne miejsca publiczne, społeczne i rekreacyjne istotne dla zwiększenia aktywności społecznej i poprawy estetyki miejscowości. Nabór wniosków o przyznanie pomocy prowadzony jest na podstawie regulaminu naboru wniosków nr 1/2025.

Podmioty uprawnione do ubiegania się o wsparcie:
a) organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznegoi o wolontariacie,
b) jednostki sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 8 ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych.

Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie:
Termin składania Wniosków o Przyznanie Pomocy rozpoczyna się dnia 5 maja 2025r. o godz. 0:00:00 i kończy się 19 maja 2025r. o godz. 23:59:59.

Kompletny wniosek o przyznanie pomocy wraz z wymaganymi załącznikami należy składać za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny
pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna.

W przypadku złożenia wniosku w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji.

Warunkiem złożenia wniosku za pomocą PUE jest posiadanie przez wnioskodawcę numeru EP.

O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina złożenia wniosku przez PUE. Potwierdzeniem złożenia wniosku jest informacja (UPO). UPO wysyłane jest przez system PUE na adres e-mailowy.

Wnioskodawca jest zobowiązany przesłać UPO na adres e-mail: biuro@lgdprym.pl w celu potwierdzenia wysłania wniosku, podając swoje imię i nazwisko/nazwę wraz z numerem EP, numerem naboru i znakiem sprawy.

Ważne: Wszelkie błędy oraz problemy związane z działaniem PUE ARiMR należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARiMR pod adresem e-mail: arimr_hd@arimr.gov.pl oraz ewentualnie
do wiadomości na adres e-mail: biuro@lgdprym.pl.

Limit środków przeznaczonych na udzielenie wsparcia na wdrażanie LSR w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy nr 1/2025: Limit środków przeznaczonych na udzielenie wsparcia
w ramach naboru wniosków wynosi 1 276 000,00 euro. Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.

Miejsce publikacji regulaminu naborów wniosków o wsparcie, procedur wyboru operacji oraz LSR na lata 2023-2027:

Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy nr 1/2025 wraz z załącznikami do regulaminu stanowią załącznik do niniejszego ogłoszenia o naborze wniosków i dostępne są na stronie internetowej ww.lgdprym.pl w zakładce Nabory. link: https://www.lgdprym.pl/regulaminy-naborow/.

Procedury oceny i wyboru operacji LGD „PRYM” dla projektów finansowanych z EFRROW znajdują się na stronie internetowej www.lgdprym.pl w zakładce Nabory, link: https://www.lgdprym.pl/procedury-4/.

Lokalna Strategia Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „PRYM” na lata 2023-2027 znajduje się na stronie internetowej www.lgdprym.pl w zakładce Dokumenty, link: https://www.lgdprym.pl/wp-content/uploads/2025/04/PRYM-LSR-na-lata-2023-2027.pdf.

Dane do kontaktu: Szczegółowych informacji na temat warunków ubiegania się o wsparcie udzielają pracownicy Biura Lokalnej Grupy Działania „PRYM” przy ul. Ozorkowskiej 3, 95-045 Parzęczew
w godzinach 8:00 – 16:00, tel. 664 450 260, 42 235 33 96, e-mail: biuro@lgdprym.pl.

Instrukcje przygotowane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dotyczące obsługi Platformy Usług Elektronicznych (PUE) dostępne są również na naszej stronie www.lgdprym.pl, link: https://www.lgdprym.pl/poradnik-beneficjenta/.

W sprawach dotyczących funkcjonowania systemu PUE należy się kontaktować z Centrum Pomocy ARiMR, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa tel: 22 595 02 50; e-mail: arimr_hd@arimr.gov.pl; https://pomoc.arimr.gov.pl/secure/Dashboard.jspa.

Data publikacji: 07.04.2025r.

I. Regulamin naboru wniosków nr 1/2025

II. Załączniki do regulaminu naboru wniosków:

1) Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy,

2) Lokalne kryteria wyboru operacji z zakresu: Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej,

3) Instrukcja WoPP dla I.13.1,

4) Pomocniczy załącznik do Instrukcji do WoPP,

5) Załączniki do wniosku o przyznanie pomocy I.13.1,

     a) Załącznik nr 1. Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości,

     b) Załącznik nr 2. Oświadczenie o kwalifikowalności VAT,

     c) Załącznik nr 3. Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF,

     d) Załącznik nr 8. Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji,

     e) Załącznik nr 36. Uzasadnienie zgodności z lokalnymi kryteriami – docx,
          Załącznik nr 36. Uzasadnienie zgodności z lokalnymi kryteriami – pdf,

     f) Oświadczenie RODO dla LGD,

6) Umowa o przyznanie pomocy

    a) Załącznik nr 1. Zestawienie rzeczowo – finansowe,

    b) Załącznik nr 2. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych,

    c) Załącznik nr 3. Wykaz działek na których będzie realizowana operacja trwale
związana z nieruchomością,

7) Wykaz załączników do wniosku o płatność.